Artemissil Gundog

2016-05-01
09:31:00

Väntan och väntan....
På hundfronten är det lugnt, Bönan får ju inte längre åka bil så det blir bara promenader här i hemmamarken. Jag har börjat dela upp flocken. Bönan är precis lika pigg som vanligt så jag håller henne tillbaka lite, så först en gemensam promenad med alla och sedan tar jag och Pejla på oss löparkläderna och ger oss ut....... De ni.. Kanske borde jag träna henne, men då får ju inte jag min dos av motion och dygnet har för få timmar ;)
 
Bönan växer och växer..  Det ska bli så spännande att få veta hur många groddar det är.  För det är lite konstigt, på ultraljuet så såg vi en del fosterblåsor men vi såg bara hjärtslag i tre av blåsorna. Sen är det ju så att ett ultraljud är inte helt hundra, man kan råka räkna samma flera gånger, man kan även missa och faktiskt kan en tik resorbera sina valpar så sent som efter 6:e veckan..  Men som sagt, därför är detta lite märkligt och spännande. Hur många är det egentligen ? Och troligtvis är det så att Bean parades någon dag förtidigt, det kan vara därför det inte syntes så bra på ultraljudet. Så jag räknar med att hon "går över" tiden ett par dagar. 
 
På min instagram så är jag mer aktiv än här om man vill se bilder och filmer ----> Zara.Winkler  
 
 
 
Bean har ju haft valpar tidigare och i fredags kom två stycken till uppfödaren Maria Söder på Blackbound gundogs för lite träning ihop med halvsyster Ilo. Maria rapporterar "Alla egenskaper är på plats, balanserade och helt underbara. Som uppfödare är jag mer än nöjd" 
 
På bilden nedan - Ilo (Liza/Beiley) Juni och Tesla (Bean/Beiley) 
 
Så har även de två "norska valparna" Lava och Geir varit ute och klarat kvalificationsprovet i Norge här under våren! 
 

                                                                              
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: