Artemissil Gundog

2016-09-21
06:45:22

She grows on me
De vuxna tycker sådär om min "fria uppfostran" av Colin.. Ha ha..... Jag som älskar att fota hundarna måste kanske ta och lära Colin "vänta" eller iallafall "sitt"  Det blir så stökigt annars ;) 
 
Pejla (till höger) vet ännu inte vad som väntar...
 
 
Nä skämt å sido (eller?) Jag har faktiskt börjat med lite uppstyrning, inte hoppa/flyga/attackera utgången från bilen t.ex..Sitta och vänta innan man får komma ut från hundgården, sånna saker. Annars förstärker jag saker hon är naturlig på, sånt som jag gillar. Hon är väldigt duktig i passiviteten, kommer och sätter sig hos mig om jag stannar på promenaden osv, då får hon en gobit eller en klapp. Sätter jag på koppel så lägger eller sätter hon sig också helt naturligt, det finns i henne. Hon är med på alla jakter på samlingar och luncher, hon lär sig tidigt att bli bekväm med sånna sammanhang utan att bli helt tossig av att se jägare.  Hon är ingen vild valp, hon är behaglig och lätt att hantera, hennes grej är hennes tystnad. Det är ju de som gör att hon ofta hamnar "i klistret" man mäker inte av att hon gör dessa små hyss. She grows on me 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: