Artemissil Gundog

2017-04-27
21:22:56

27 April
Collan Bollan verkar ha fått eld under tassarna och blivit allmänt crazy-banana, både för och nackdelar såklart.. Jag har börjat stanna upp lite mer även under promenaderna och kallar in henne och sätter/lägger henne ner för att hon ska sluta upp att springa runt som en besatt!  Uppskattas sådär...  
 
 
 
Igår på träingen så riktigt syntes det på henne att hon hade svårt att koncentrara sig, tungan hängde ut och hon var fläng i colan.. Faktiskt så kom ett startljud från henne på en dirigering....., då jag fick säga åt henne på skarpen att lugna ner sig innan vi sakta började om.. Jag vet inte, just nu känns det som att hon tror att hela livet är en tävling..
Men hon bara gör, det är sällan några problem eller hinder i vägen för henne, snabb som en missil och jagar så fint och metodiskt i marken..  Just nu är det detaljer som är (mina) problem, jag vill ha bättre avlämningar, bättre stadga vid skick på dirigeringar.. Varför är dom så kul? 
 
 
 
Kan ändå inte låta bli att tycka att hon är så fruktansvärt härlig och obekymrad...  Innomhus är hon lika mysig och härlig som vanligt 
 
 
Mamma Bean går just nu som tåget, hon känns stark och stabil. Kammade hem 1an i Ökl i lördags med strålande kritik. Hon kändes lite väl het på gröten, men det syntes tydligen inte utåt, det var bara min känsla.. Hon och dottern är av samma skrot och korn och det märks tydligt att det är Liza avkommer (karriäs she is my everything)  
 
Pejla har faktiskt haft några dippar i kroppen pga det här svajiga vädret, men känns i fin form just nu. Trots att vi är ganska otränade så har jag har ändå anmält både henne och Bean till Skoklosterns wt elit tävling..   
 
Magda är steeeel i kroppen, men hänger med fint och tar uppgiften som livsnjutare på största allvar, men jag funderar på att börja tillsätta lite kosttillskott för att hjälpa mjuka upp leder och annat för henne. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: