Artemissil Gundog

2017-04-04
23:09:34

Träningshelg
Ihelgen åkte jag och Jenny ner till Nässjö för en liten träningshelg med kompisar. God mat, vin/bubbel, snack och hundträning i helt okej väder.. Fantastiskt rolig helg med högt i tak. Tack tjejer - Hanna, Jenny, Rebecka, Sofie, Sara och Anderas som stod för matlagningen :) 
 
Vi körde unghundar först bägge dagarna. Första dagen en och en i en slags bana som Hanna hade lärt sig på kurs några veckor innan, i den här banan fick vi in fotgånde, markeringar, linjetag, ut/bakåt, inkallning/stopp/ut samt ett sido-tecken. Väldigt kul.. 
Dagen efter så körde vi alla fyra unghundarna samtidigt, men då körde vi jaktlydnad(tråkträning ;) ) lika nyttigt som tråkigt i min mening, men ibland måste man bita i det sura äpplet och göra vissa saker ändå ;)  Nä nu överdriver jag lite..
Vi gjorde faktiskt en bra intruduktion till att gå på linjeträning med kidsen, den är faktisk nyttig, den ska jag utveckla :) 
 
t.h Jenny med Nevis, Hanna med Willow, Sofie med Peaka och jag med Colin
 
Eftersom vi var fler vuxna hundar så gjorde vi det som en mocktrial bägge dagarna, första dagen så hade vi lagt ut områden i förväg och sedan delade vi upp oss i två grupper för att få ut avståndet med markeringarna. Hur kul som helst och alla tänkte till och vi fick det både jaktlikt och provmässigt bra. 
Dag två så hade vi också preppat områden, gick lite kortare sträcka och stod alla ihop. Bönan har levererat ihelgen. Riktigt stabilt och bra har hon gått! 
 
Inga bilder från vuxenträningen men här är en bild på helgen alla hundar
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: