Artemissil Gundog

2017-02-01
08:11:06

om inte om fanns
En kompis, Hanna.. Har lurat mig att börja använda någon träningsapp.. Jag fattar inte så mycket än, inte heller syftet ;) Men jag provar.. Appen heter Lifeory och där ska jag väl skriva mer detaljerat om träningen, det ska vara enklare att söka i eller nåt :)  Där blir det enbart träning‚ kort och koncist. Får se hur länge det funkar, men ladda ner appen och följ oss där
 
På lördag kommer Neas nya häst, och vi byter stall. Nya stallet är närmare än det gamla, så lyxigt!! Ridhus, ridbana och just.... ett stall :P 
Vi hade Sombra på lösdrift i utestall och det har funkat kanon, men det ska bli skönt att "komma in" och Nea slipper rida på vägen när hon ska till ridhuset. Sombra kommer alltså stå kvar i gamla stallet och vi lämnar ut henne på foder till hennes medryttare. Det kommer bli kanon.
 
Men detta innebär mer jobb för mig. det är stalltjänst då och då och en ny häst, en ung häst. Det kommer nog ta ett tag innan jag låter Nea rida ut själv. Tur att hundarna har lågsäsong. 
Jag är lite nervös, det är mycket "oskriva regler" i ett stall med många personer och hästar. Man tar också hand om andras hästar  in/ut-släpp fodring. Komma ihåg vem som är vem, vem som står vart i vilken box och hage... ojoj.. 
 
 
Men det blir nog bra, jag har träffat många av dom och dom är jätte trevlig och har välkomnat oss i gänget!
 
 
Jag tänker tillbaka på säsongen, hundarna har gått hårt. Mycket jakt har det varit både på fältfågel och and. Jakten är det roligaste och tävling/prov kommer i andra hand. Men nu har jag såpass många hundar att Colin kommer bli skolad på ett annat sätt. För henne har jag planer och jag ser en framtid inom prov och tävling och hon kommer inte behöva jagas med på samma sätt. Jag skulle så gärna ha en hund denna gång som jag kan tävla med... Jag hoppas hon är frisk och fortsätter att vara lika skojig. Allt jag gör nu är för att bygga henne inför elit.. Jag tränar inte för nkl utan för elit.. Förstår ni hur jag menar? Såklart har jag delmål, och såklart gör jag inte elitövningar. Men jag tänker långsiktigt... 
 
Jag hade samma tanke med Braith och han var rikigt bra och med honom hade jag haft chansen att gå långt. Men det var på andra plan vi inte fungerade. Allt har sin mening och idag gör han ett fantastiskt arbete hos polisen istället. Han gör nåt stort, han följer våran plan! 
 
 
Jag har inte gett upp om Bean, men i ärlighetensnamn.. Hon är 6år och under dessa två år jag haft henne har hon utvecklats enormt. Men hon har inte grunden som behövs nu för högre klasser..  Jag är så glad att jag köpte henne, men jag insåg nog inte hur mycket jobb det var att ta över en vuxen hund. Men hon är en jäkla fin hund.
Pejla också.. Hon är stabil och genomarbetat, men har inte den där sista sista som behövs för dom stora klasserna. Mycket pga av ryggen och alla skov. 
 
Om inte om fanns :) 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: