Artemissil Gundog

2017-02-13
15:49:52

Helgen kom och gick
En riktigt härlig helg som har varit fylld av hundaktivitet. I fredags åkte jag och Colin ut till Helena Lindström för en privatlektion, mycket nyttigt fick jag med mig därifrån och jag kände mig riktigt nöjd. Jag fick upp ögonen för små små hjälpmedel som kan hjälpa mig att hjälpa Colin i framtiden.
Mycket pet i detaljer för min del. Jag har lite problem med hennes avlämningar. Hon lämnar i handen och kommer in i full fart. Men hon tappade apporten så mycket förut så jag började kommendera henne fot, det funkade i början. Men nu gör hon i stället en loov förbi mig i full fart för att sedan komma upp vid min sida. Jag vill inte ha det så, men jag vill heller inte aja henne, för hon gör egentligen inte fel. Helena gav bra tips och jag har jobbat flera pass om dagen med dessa och nu jäklar ser jag förbättring!  Jag fick annars mycket beröm för min fina Colin! 
 
 
 
Lördag var det först stallfix eftersom Nea har varit hos Farbror med familj hela helgen. Dom var på Markus och Martinus konsert och haft massa kul för sig.
Jenny och jag åkte sedan ut till Axmora. Vi han inte ens packa ur bilen innan vi begav oss ut med dom stora hundarna och fick till ett riktigt bra pass. Hundarna var fullkomligt helt slut efter passet! Cattis dök upp på kvällen med Coffey och Blake.
Vi åt en gudoligt god middag och drack lite vin och tjattrade. Alla 8 hundarna kommer så bra överens, mina fyra tikar och deras fyra hanar, 
Söndag, först ut med småbarnen i omgångar. Här räknas även Blake (3år) in i småbarnsskalan ;) Jag är mest nöjd med hans träning faktiskt och det hoppas jag Cattis är med. Efter barnen tid så kom dom vuxna ut för ett pass där vi bl.a nyttjade gårdagens områden som störningar. Mycket skott och överaskningar gör att hundarna verkligen var tvungna att lyssna och gå exakt som vi peka. 
 
Vid lunch åkt vi hemåt igen för att komma till stallet och fixa hos Noorton. Tack snälla Jenny för ovärdelig hjälp! 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: