Artemissil Gundog

2016-05-22
17:52:00

Härligaste helgen på länge!
Ja, en riktigt härlig helg har det varit. Bra väder och den har lunkat på i perfekt tempo! 
 
I lördags åkte jag ut till ssrk utställningen på Ulriksdals slottsträdgård för att hjälpa Maria ställa ut Söders Broadwalk aka Messi (beans bror). Jag övade lite med honom, han tyckte det hela var jätte spännande och kul att vi sprang runt där! Framförallt var han nog mätt av alla köttbullar han fått under dagen ;) 
 
Han vann jaktklassen och fick ett very good!  Vilket är riktigt riktigt kul! 
 
Sedan åkte jag hem.... och hör och häppna, slängde mig på soffan och låg där i flera timmar!! Så jäkla skönt! När jag klev upp sedan så gick jag ut på verandan i eftermiddagssolen med en glass och en kopp kaffe och njöt av att se Kattarina leka i gräset innan jag slängde mig i duschen och svirade om till "icke hundmuppskläder"  Det var middag på stan med gamla kollegor från avisningen på Bromma. Vi hade en trevlig kväll med god mat och några förfriskande drinkar!
 
Idag vaknade jag i lugn och ro, klev upp och gled omkring i morgonrock länge innan Cattis kom vi åt frukost/brunch och sen hjälpe hon mig med att klippa klor och väga dom små groddarna! Det var en pärs, dom är riktigt envisa och ville minsann inte få klorna klippta!!! Starka är dom!
Sedan gick vi ut för att träna med kusinerna, Pejla och Coffey. En riktigt bra träning och jag är taggad inför Tullgarn!
 
När jag kom hem stod Kenny och grillade kyckling till lunchen, länge satt vi där på verandan och knappt sa ett ljud, vi bara satt och njöt. Bean hade permis från groddarna och fick lunchen serverad (läs utspridd) på gräsmattan.  
 
En riktigt riktigt najsig helg. Nu har jag laddat upp för en ny arbetsvecka! 
 
 
Syns knappt men hon är helt nyäten och har mjölk runt munnen, så gulliiii! 😍😍
 
en riktig nallebjörn! 😘 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: