Artemissil Gundog

2016-03-29
08:37:06

Driveträningen
Igår var det som jag skrev i tidigare inlägg dags för träning igen! Denna gång Driveträning. Så nyttigt att få bestämma själv när och på vad man får skicka på redan utlagda områden - ville man skicka under skyttet var det okej, eller ville man vänta - du bestämde själv :) 
 
Pejla gick rätt bra med tanke på hennes förutsättningar, en apport blev pannkaka när fröken konstant ville avika från linjen till en skottapport som låg typ 10(!!!!!)meter ifrån oss? 
 
 
Läxa - träna störningar i frorm av skottapporter aka valpträning ;) ;) 
 
Men förutom den så gick hon på långa dolda raka linjer. 
 
 
Tack alla för en härlig dag i solen, bra upplägg och så himla kul att träffa alla igen! 
 
När vi kom hem åt vi resterna efter påsken på min verande i solen. Sen tog jag ut Bean för några linjer hemma på gården innan vi begav oss ut för promenad. Promenaden avbröts då jag fick ett otäckt samtal från stallägaren där vi har Sombra står. Hennes dotter hade blivit skadad av sin häst så jag och Jenny skyndade oss dit för att ta hand om skadorna på hästen medans dom åkte till sjukhuset. Alla mår bra nu, dottern lite mörbultad i ansiktet efter ha fått en hov där. Hästen hade lite små sår efter hans stegrande (han fastnade i sitt grimskaft och fick panik) 
Tack snälla Jenny för hjälpen, tur att du var med!!
 
Ja efter en väldigt händelserik dag så var det återigen dags att svira om för middag på stan med några vänner till Kenny. Jag somnade gott igårkväll ;) 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: