Artemissil Gundog

2016-04-11
08:23:35

Träning hela helgen
Walkup träning i lördags, på något sett hade jag och Jenny blandat ihop Alunda med Almunge så vi var lite sena, sorry alla som väntade på oss :P
Vädret hade sjukt svårt att bestämma sig, penlade mellan regn och lite blåst för att sedan slå om mot vinstilla och sol.
Pejla pendlade lika mycket som vädret, väldigt ojämn. Hon är ju ingen kurshund och denna grupp var större än sist. Hon tycker det är sjukt tråkigt helt enkelt och inte alls intresserad av att titta på en massa ekipage ;) Andra hundar varvar upp medans hon slår av. 
Även Jenny var lite bekymrad, Oban gjorde väl inte sina bästa apporter denna dagen och vi funderade på att stryka oss från Lidingö ;) 
 
 
Men! Igår åkte och jag hundarna ut till Upplands Väsby och mötte upp Cattis. Vi gjorde samma upplägg som jag och Jenny gjorde förra veckan med olika rutor där vi fick olika uppgifter. Nu kände jag igen Pejla, full fart och fokus. Såklart fanns det ju saker som jag vill förbätta, men det ligger på mig, jag har tränat för dåligt med henne de sista 2åren. Hon har fått varit Beans sparringhund och fått slakapporterat. Så vad kan man förvänta sig när man dammar av igen, jag var iallafall väldigt nöjd med henne och känner att vi ställer nog upp på Lidingö iallafall ;)  
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: