Artemissil Gundog

2015-03-09
08:07:00

Välkommen måndag
Här om dagen hade jag skrivit ett rätt långt blogginlägg om träningen med Maria. Men allt "uppdaterade sig" och allt alla texter och bilder försvann.. Suck.. Men, träningen var bra.  Konstaterar att jag gör rätt att börja om och bygga upp Bean från början, för man ser skillnad så himla fort. Hon får en hel del skotträning just nu, inte så att hon är berörd på någevis utan hon behöver bara skotträning, hon har absolut ingen förväntan på skott, alls.. Men bara på ett par repititioner så börjar hon få förväntningar! Vi tränar också en del på att inte förvänta sig kast från personer som står ute i markerna.
Hon kan ha svårt att gå till ett målområde när det står folk ute, hon förväntar sig kast och bli lite osäker. Men även där ser jag stor skillnad. (Men hon kan komma ihåg en memori på över 100m som har legat och gottat sig väldigt länge som dessutom är rejält utsuddat.) Hon är iallafall väldigt kul att träna, hennes driv gör det hela en kul utmaning! 
 
Här ska hon skickas på en minnesmarkering för att sedan gå tillbaka på en dirigering när Maria står ute som "störning"
 
 
Full fokus och i huntingmode 
 
 
För Prinsessans del, inser jag att jag har lagt lite väl mycket fokus på Bean. Pejla behöver få sin del av träning nu, inför Finland. Hon är seg på både stopp och närmaresignalen, närsök är storsök osv osv. Fortfarande lydig, men lite väl segt och lite väl mycket "alfons"  Med henne är det ju dock bara att träna på, "lite" mer arbetstid så är hon snart tillbaka igen. 
 
 
Igår träffade vi upp Annika och Jenny i det underbara vädret ute i Ågesta. Fantastiska 17grader och sol igår. Lite markeringar som gick suveränt, men fokus låg på närsök. Med skick från långa avstånd, vi hade en funkis ute i området som kastade ut när föraren var nöjd.  Efter lite träning så tog vi en härligt promenad. Jag var speedad efter nattjobbet, jag hade inte hunnit vila nåt för innan träning så var jag i stallet. Jag blir ju inte trött som andra människor utan jag blir ju som en övertrött unge, hög på socker.. Så jag ber om ursäkt för mitt pladdrande tjejer, men ni är ju vana haha! 
 
Ingen bild från träningen, men en bild på tjejer från stallet
 
På kvällen ett motionspass för alla tre.. Ja det bara två som syns i bild då den tredje inte riktigt uppskattar denna typ av motion ;) 
 
 

Kommentar:
#1: johanna

ser riktigt roligt ut det där! :)

2015-03-21 @ 22:41:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: