Artemissil Gundog

2015-01-08
08:14:00

Vardagen
Idag drog vardagen igång. Ja, jag har ju jobbat hela jul men eftersom jag jobbar natt och kväll och Nea har haft lov så har det varit sovmorgon varje morgon i ca 3v, tur det är kort vecka ;) För jag vet en unge som var riktigt segstartad idag ;) 
 
Regnit och tråkigt väder är det idag dock, det som var så mysigt igår när jag klev ut från jobbet och det hade kommit massa mysig snö. Nu blir det slask och tråk, blöta smutsiga hundar igen.. 
 
På tal om hund! Hade en bra träning med Jenny i tisdags. Kompassenlinjer och en och annan drive. Oban och Pejla fick svåra störnngar tyckte vi, men dom hade listat ut övnngen så det blev mer övning för mig och Jenny att överaska dom med div störningar :)  Bean fick likande fast inte lika snäva linjer. Och hon imponerade på både mig och Jenny när hon löste sina uppgifter! 
Dock insåg jag att det är dags att lägga in lite markeringsträning för Bönan, ja för Pejla och Oban också för den delen ;) 
 
Efter träningen åkte vi till garaget och käkade mat och tvättade bilarna! Vilket känns sådär när det är slask och smuts ute idag, bilen får nog stå kvar på parkeringen ett tag ;) 
 
 
En nyhet! Maria på Blackbound Gundog kommer ev leasa in Bean för en kull vinter 2015/vår 2016.  Jag tycker att Bean är en god representant för rasen och har mycket att tillföra! Jag har sällan träffat en så okomplicerad och naturlig tik. Länk till rasdata ---> Söders Broadbean 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: