Artemissil Gundog

2014-10-17
07:41:11

Rough shooting
I onsdags var jag funkis ihop med Jenny, på A-prov. Kokade ärtsoppa (till förbannelse) och var viltbärare.

Det var en mycket lärorik dag! Det viktigaste var nog att jag lärde mig att äta ärtsoppa för första gången ;) 

Såg en hel del duktiga hundar och det var många roliga och kluriga apporter! Rough shooting är nog den roligaste jakten jag vet. Det till trots har jag ändå bestämt mig, jag väntar med spaniel nåt år. 

Ja, dom tre hundarna som gick vidare till final var riktigt bra! Anne N med sin unga tik 2,5år (!), Maria S med härliga "Messi" som blev andre vinare med 1 CK och Birgitta B med sin duktiga tik "Nova" som vann och fick CERT och som dessutom blev S(j)ch! 
Nova och Pejla gick Kkl ihop förra året så det är lite kul :) 

Tråkigt att jag och Pejla troligtvis inte kommer komma ut mer. Men man lär sig otroligt mycket av att vara funkis, ha domarna nära sig. Få möjlighet att fråga om allt man undrar, det rätar ut många frågetecken. Både jag och Jenny lärde oss en hel del. 

På söndag är det dags för fältfågeljakt igen, denna gång i Örebro trakten. Så jag åker ner och hälsar på släkt och vänner redan ikväll eller imorgonbitti.

Ihelgen är det också Nordiska Mästerskapet i Norge. Jag håller varenda tumme för det Svenska laget, en extra stor spark till Jenny och Oban!








Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: