Artemissil Gundog

2014-10-04
08:50:53

Kort och rikt hellre än långt och fattigt
Att leva med en hund som har en diagnos är egentligen ingen skillnad än att leva med en frisk hund.. Ja om hunden heter Prinsessan Pejla dvs ;) 

Spondylos och L7/S1, hon har bägge delar. Men det har nu gått drygt 2månader sedan diagnosen och hon är helt symptomfri. Igår var sista gången på Redog rehab i Tumba. Hon är friskförklarad av två olika Fysioterapefter. Pejla har svarat otroligt bra på behandlingen jag har givit henne här hemma och den hon fått på rehaben. Hon är "okejad" att tävla med!!! 

Sen är det ju så, det är ju som hos oss människor symtomen och smärta kan komma och gå. Jag kommer fortsätta som jag har gjort under hela hennes liv, att linda in henne i bomull och sessa henne (som Kenny kallar det) 
Jag har ändrat vissa saker, vi kastar inte längre inte boll, hon lyfts i och ur bilen, uppvärmning och nervärmning, super noga med täcken på osv osv 

Men vi kommer att träna och jaga som vanligt. Jag står helt fast vid det jag alltid sagt, hellre ett kort men rikt liv, än långt och fattigt!





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: