Artemissil Gundog

2014-05-27
09:12:00

Fullirulle
Wow, dagarna springer i väg. Det har varit fullirulle, inte bara hundaktiviteter, minimalt med sömn och jag känner mig som en zombi :) 
Fredag var det utgång och Stiftelsen på Grönalund.
Lördag var jag och Jenny på äventyr ;)
Söndag kl 03.00 gick jag upp och 04.00 satt jag och Kenny i bilen på väg ner till Småland för kennelträff. Det var en tvådagars men jag kunde bara på Söndagen. det räckte tydligen för Braith tyckte hela kurssituationen var väldigt jobbig, han var klängig och väldigt "mammig". Precis så som han var på kursen för Ingela. Jag har analyserat och kommit fram till att vi har nog levt i våran lilla bubbla, med kända hundar och ansikten hela tiden (i träningen!) och framförallt har han alltid haft stödet av Pejla brevid sig. Han är visst inte så tuff och stor som han själv trodde.
 
Men trevligt hade vi som vanligt, många skratt! Vädret var grymt!
 
 
Braith med brorsan Brin! 
 
På måndag morgon bar det i väg igen, denna gång med Vallentuna och Anne Nerell. Pejla och Braith skulle extriörbeskrivas. Jag ska läggga ut vad som skrevs så fort jag lyckats översätta ;) 
 
Fullt upp på dagen och lite jobb med Kenny, hem till hundarna som var kvar hemma, promenad, städning, handling och matlagning. Käkade tacos med familjen och sedan gick jag ut och träna med Pejla. Fantastiska hunden. 
Som uppvärmning för att få upp puls så la jag ut en dold, kastade och skicka på en apport framåt, blåste stopp, kasta en till åt nåt håll men skicka på den dolda. Korta skick dock, eftersom jag kasta själv. Men bra för att träna till snabba stopp eftersom sträckan var kort. 
Sedan gjorde jag några "kompass" linjer. Terrängen var svår så inte ens jag kunde gå rakt eller visste exakt vart jag hade gått. Men hon var så duktig, snea skick över diken osv. Avslutade med två dolda linjer som satt som ett smäck även dom. Hon spikade sina markeringar (som iof inte var så långa eftersom jag kastade dom själv) Jag la linjerna, kastade sedan dubbelmarkeringar som hon fick ta in när linjerna var intagna.
 
Sedan dog jag några timmar innan nattjobbet. Nu har jag nyss kommit hem, ska vila lite innan jag ska jobba kvällen *stor gäsp*
Onsdag bär det av mot Trosa, där ska vi bo och ladda upp inför Tullgarn! 
 
I love it! 
 
 
 
 
 
 
Nea tog en bild på mig och hundarna igår. Bilden visar tydligt deras personligheter och vilja att vara tillags ;) Pejla trycker sig mot mitt ben för att vara säker på att platsen inte blir tagen, Braith som nummer två och Magda klarar sig själv på egen hand ;) Magda går alltid där, eller strax bakom - ja, hennes fot är inte så bra ;) 
 
 
 
 
 
 
 Uppdaterat deras respektive sidor med Exteriör beskrivnigen, 
vissa ord var svåra att tyda, så kanske har jag bytt ut några ord.. T.ex står det skuck rygg (?) tror jag... Vet inte ens vad det betyder? hehe 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Anonym

Ingen rast, ingen ro..

Stark rygg kanske?

Svar: På Braith står det stark rygg, texten såg helt annat ut på Pejlas när jag jämförde..
Zara Winkler

2014-05-27 @ 17:13:46
#2: Annika

Tjoho!! en tid i hundens tecken! förstår att du trivs! Lycka till i helgen ! //Annika

Svar: Tack! Ja, synd att du inte kan vara med :(
Zara Winkler

2014-05-27 @ 20:02:21
#3: Annika

eller hur.... ;o( kommer att åka ut på torsdag och hejar!!

Svar: Vad kul!!
Zara Winkler

2014-05-27 @ 21:42:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: