Artemissil Gundog

2014-03-06
21:52:00

Handtecken
Sån härlig dag i solen idag! Imorse en kortis med hundarna, han bara 30min PW. Sedan skulle jag till körskolan.. Hem och käka lunch och den obligatoriska städningen... Gick sedan ut med Pejla och Braith och tränade lite handtecken. Åt vilket håll vänder sig hunden när du trycker på med ett ut ?(bakåt)
 
Braith följde min hand och snurra höger efter min höger hand och vänster när jag tog upp vänster. Pejla hade ett "favorit" håll, henne fick jag ställa snett åt höger för att hon skulle vända höger. Apporten låg alltså rakt bakåt, inte snett ut. 
Jag testade även att trycka på ut (bakåt) utan att använda händer alls på Braith, och jo han stack som ett skott! 
 
Gjorde även klockan, har inte gjort den mer än några gånger, gick så bra att jag våga smyga dit ett hinder i form en stock.
 
Första gången sprang han runt, jag sa inget utan tog emot honom som vanligt. Tog med han ut till platsen igen, gick rakt över stocken med honom och sa "hopp", la ut dummyn och gick sedan tillbaka (över stocken) och "ställde tillbaka" honom
 
 
 
Han var på hugget idag och blev det fel var det lätt att få honom att fatta, välkommen tillbaka i matchen mannen :)
 Pejla tog nog allt det här som ploj, för hon slarva med i princip med allt *s* 
 
 

Kommentarer:
#1: Annika

Spännande hur dom tolkar saker. Kul! att Brajtan är på hugget! mer koncentrerad nu när löpet snart är slut.
Vi syns på söndag!

//Annika

Svar: Snart, SNART är det över och jag slipper ha en delad flock :)
Zara Winkler

2014-03-07 @ 07:43:37
#2: Kalla

Gött att din fina flocka börjar normaliseras! Och vad härligt det är med fint väder!!!

2014-03-10 @ 08:16:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: