Artemissil Gundog

2014-03-17
07:47:30

Fullspäckad helg
Fullspäckad helg i hundens tecken, men så ovanligt ;) Jag har också jobbat natt ihelgen så jag har sovit som en stock när det har blivit tillfälle. Många undrar hur jag orkar. Det funkar, när man väl är uppe i varv. Det är nästan värre dagarna efter..
 
Lördag så åkte jag och Kenny ut till Lidingö för att träffa upp alla tjejer - Linnea med Scott och Mrs, Jenny med Oban, Cattis med Coffey och Malin med Elsa. Vi skulle köra ett WT-upplägg på Elit nivå och alla "hade med sig" varsin ruta. Herregud vilka svåra rutor och jag kände ångesten, vojne vojne.. Rutorna var svåra, men det var egentligen inget mot terrängen.. Haha jaja vafan, kör på bara. 
 
Vi dela upp oss i två grupper, vi hjälptes alla åt att vara funkisar åt varann, vi satte också poäng och gav varann kritik.
Vet ni, utan att vara skrytsam... Så var alla hundar så jäkla duktiga! Våra hundar rockade. Vi förare har dock en del att tänka på i mycket när det kommer till att handla hund.
 
Därför ska jag och Jenny gå en handling kurs med Wt-upplägg här i veckan för Helena på Reedsweeper. Nu ska här läras att föra hund, så vi kan hjälpa och inte stjälpa! 
 
Efter våra stora hundar fått göra sitt, tog jag och Linnea ut våra ungdomar, Braith och Mrs.. Dom fick göra samma rutor fast på NKL nivå. Jag vet inte om det var vädret (solen och stormen) men även småglinen var duktiga. Faktiskt på en ruta fick dom samma markering som Elithundarna fast utan störningen som dom haft, det var en backe rätt upp, sedan en avstamp och sedan skulle dom upp för en slalombacke. Bägge två spika den! Kan säga att det gjorde ingen utav våra elithundar. 
 
Söndagen börja rätt dåligt.. Jag hade köpt ett teoriprov från körskolan. Och jag var rätt säker på att jag skulle klara det. Det har gått bra när jag gjort frågor på internet som jag köpt från http://www.trafiktesten.se/. Där finns jätte bra frågor, inte samma men man lär sig väldigt mycket. Mm tja.. Frågorna jag köpte från skolan var 70st 66 rätt skulle man ha och jag fick 54 =(  Det var frågor om manuell bilköring - jag ska ta automat.. Jag blev skit sur och lite stressad.. Skit också.. Jag  trodde jag det skulle vara 65 frågor och man skulle ha 52 rätt, på riktigt??
 
Jaja Kenny körde hem mig till Jenny. Jag och Jenny skulle vidare till SSRK Östras årsmöte.. Då var det dåliga humöret som bortblåst (haha pms kärring). Ett trevlig möte, man fick mer inblick i verksamheten. Jenny valdes in i styrelsen också, KUL! 
 
Sedan åkte jag hem och käka och glodde på någon avsnitt av Lost innan jag somna som en stock. 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: