Artemissil Gundog

2014-03-05
07:56:00

Det går fort
Braith har ju ätit dålig sedan Pejla höglöpte, han har ätit men dåligt. Sedan gick det en dag och han vägrade hela dagen. Jag hade en säck doggy extra (blå säck) hemma, jag skulle använda det som godis. Men jag testade iallafall att ge Braith en skål med det istället och han åt nu. Så han har ju fått ätit det nu då i ett par dagar. Eftersom doggy inte innehåller så mycket kött, så fyllde jag på med några kycklingvingar, som han annars gillar. Men han plockade ut dom, la dom i sin koja och fortsatte äta de torra kulorna?! Haha what?  Stor skillnad på bra och dålig mat är det på mer än ett sätt. Från att bajsa 1-2gånger om dagen till att bajsa 4. Han var så fin i kroppen innan allt detta också, musklerna hade kommit och han hade blivit lite biffig :) Nu är han tanig och jag tycker redan han är lite matt i pälsen.
 
Men snart är allt detta över, idag är det redan lugnare än igår och i förrgår. 
 
Han har varit så väldigt duktig Braith. Klart att det har varit påfrestande för oss alla. Men i det stora hela, nu med överblick så är jag väldigt stolt, jag trodde det skulle varit värre. 
 
 
Igår så tog jag ut alla hundar en sväng, vi kom fram till en grusplan. Jag platsade alla utom Braith och så tog jag med honom och skulle träna lite fotgående. Jag och Hanna har talat lite om de, och jag är inte helt nöjd med hans fotgående. Han håller en hyfsad position, men han går lite för långt i från mitt ben. Jag tycker det är svårt att träna. Fotgående utan mål är skit tråkigt. 
 
Extern belöning!
 
Igår hade han full fart, han jobba väldigt fint. han häschade dock vilket han aldrig annars gör. Men eftersom han han gick i så fin position så fortsatte vi. Vid varje belöning fick han ett fri, vilket han trodde var "varsågod och spring till löptiken" och jag avbröt honom på olika avstånd med ett "sitt!" och sedan en inkallning sedan fortsatte vi. Så jag har hittat den perfekta externa belöningen!  Inte helt att rekommendera dock ;) 
 

När vi kom hem var det dags för "den bästa dagen på hela veckan" enligt Braith - Kloklippning och genomgång av tänder. Han älskar det, perfekt tid för gos! Dom andra hundarna gör det enbart för att det blir godis efter! haha
 
 
Inga nya bilder tagna, så bjuder på en bild från i sommras
 

Kommentar:
#1: Jenny

Duktiga Braith! Det är faktiskt en bedrift! Applåd till både honom och matte!!

Svar: Jag har ju inte gjort nåt! Haha
Zara Winkler

2014-03-06 @ 21:40:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: