Artemissil Gundog

2014-03-25
16:45:59

Braith i fokus
Är ju medlem i några retrievertränings grupper på fejjan. Idag var första gången jag var med Jaktträning Retriever Söderort, Helene och Heavenly skulle dit så vi passade också på. Fantastiskt nyttigt. Vi var ett gäng som kastade och tjoade och stimmade lite överallt, Braith var dock helt fokuserad på sin uppgift och satte helt lugnt och tyst brevid mig när det inte var hans tur!
 
Vi började med att jag var kastare, dom ville ha en dold kastare så jag kröp ner bakom några buskar och träd, kvackade lite och kastade sedan ut en dummy på ängen. Braith tyckte ju att jag var skit kul och kunde inte sitta still alls, han trodde ju att han och jag lekte indianer eller nåt *s* 
 
Sedan fick även han lite jobb. Helene kastade in dummyn i massa bråte på en "bergs ö?" 
 
 
Jackpott! 
 
 
 
Mycket stadgeträning blev det, här har jag kastat åt Heavenly och Braith sitter lugnt och bara kikar 
 
Jag backade sedan över diket och Braith fick en lång markering med doldt nedslag på Ön igen 
 
Full fart hem
 
graciös *s*
 
Braith och Heavenly
 
finast i svartvitt va? =) 
 
Ett stycke trött Braithman hade jag med mig hem sedan, 2h träning på ny plats med nya människor och hundar.
Väl hemma fick den stackaren följa med dom andra ut i skogen, offroad gick vi idag. Inte det minsta trött var han då. Men nu har jag inte sett till honom på ett tag dock *s* 
 
Det finns massa mer bilder på alla som var med idag i en mapp på gruppens sida, jag tror sidan är offentlig. Det var ett gäng bilder och jag orkar inte lägga upp dom här. Blogg.se strular J.Ä.M.T när man ska ladda upp bilder så jag är ego och lägger bara upp på min hund ;)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: