Artemissil Gundog

2014-06-04
07:35:22

Sorunda
Åkte ut till Lena igår för att träna småpojkarna lite (nåja, Jerka är ju en bit över 2år och Braith är ju 1,5år nu). Vi kastade långa markeringar i en backe till varann, i högt gräs utan referenser. Braith spikar näsintill sina. Sedan korta vi ner avstånden och då fick han jobba lite ;) Men han hade med sig sin braiga näsa igår, det är så fint at se  när han sätter på den så duktig. På en kort markeringen så ringa han så fint, men han hittade den inte direkt, släppte området, och gick sedan tillbaka och hitta den jackpott! Jag har dock en idé om hur jag ska försöka fixa det här. Det är ju bara det här att jag tycker det är tråkigt, och jag hittar på så mycket annat att göra istället.
Men jag måste, annars får vi ingen rätsida på det här!

Efter så gjorde vi synliga linjer längst ett staket, avslutade med att skicka på ett synligt område som var ospårat. 
 
To do list;
  • Lägg ner energi på hans markeringar
  • Dags att börja med handtecken 
  • Göra mer "kompassen" med jaga självständigt i slutet 
  • Närsök  
  • Inte släppa honom på "hopp och lek" innan ett träningspass, det är inget problem idag, men i framtiden kan det bli ett problem
 
Saker som blivit bättre;
  • Hans hoppande är nästan borta. Känns som jag fått bukt med den biten när det kommer till avlämningarna. Dock har jag märkt att han börjar klänga på mig när saker blivit lite jobbiga 
  • Fotgåendet är mycket bättre
 
Efter jag åkt från Lena tog jag en tur till Granngården för att handla vita pinnar till kompassen övningar, köpte lite kortare för dom känns lättare att bära med sig. 
 
 
Har funderat, det blir nog inget Unghundsderby för min och Braiths del. Jag har inte tränat tillräckligt, samt att han är helt ovan vid den miljön. Han verkar ha en period av "mammighet" nu, känns dumt att kasta ut honom i den miljön otränad. PLUS att det är långt, sjukt långt. 
 
 
Idag har jag lite jobb i firman, sedan ska jag till mitt andra jobb och då tänkte jag ta med mig den här boken som jag låna av Jenny för ett tag sedan
 



Kommentarer:
#1: Annika

Härligt duktigt han är killen! Kanske ses i helgen för träning?
//Annika

Svar: Vet inte än hur det ser ut ihelgen. Kan vi hålla det lite öppet? :)
Zara Winkler

2014-06-04 @ 07:38:39
#2: Annika

Absolut :o)

2014-06-04 @ 19:39:07
#3: Kalla

TSB-modellen?

Svar: Skit tråkig var det, öga bara igenom första kapitlet.. Den lär jag inte orka läsa igenom hehe
Zara Winkler

2014-06-05 @ 11:59:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: