Artemissil Gundog

2014-06-26
10:17:36

photo day
Dammen...  Braith tjatar :)




Söta Söta Blake fick sig ett litet träningspass igår. Lite  fotgående, stadgeträning och lite avlämningsträning. Som knappt blev någon träning alls eftersom han gjorde det hur enkelt och fokuserat som helst. Eftersom han inte får spiringa och hoppa så hade jag inte så mycket ideer om vad vi kunde göra men en litet pass blev det. Efter fick han lunchen över hela gräsmatten ist för i hagen (för den har jag tagit bort, han liksom förstör gräsmattan när jag vänder ryggen åt, och han kan ju inte äta hur mycket ben som helst för att hålla sig syselsatt...)
 
Blake, Magda, Pejla, Braith och Coffey
 
Efter att ha solat hela förmiddagen och ungarna vaknat (13.30) så åkte vi hem till VH för att kolla till lägenheten som Kennys lillebror med tjej bor i just nu (vojne vojne).. Åkte sedan till Paus för lunch, Blake fick följa med!


Åkte sedan ut till Ågesta för promenad med alla, Blake rulla sig i en död groda, de vuxna sprang runt runt runt runt på dom stora ängarna. Stoppa sedan in nöjda och trötta hundar i bilen, och så slöt Jenny upp för träning. 
Igår var det Pejla som gick riktigt bra, Braith var väldigt unghundig igår. Dom hade klippt gräset så det blev som vallar, vilket tydligen var en stor störning för honom, inga raka linjer eller bra markerngar blev det för han alls. Men han var glad ändå. Pejla gick som på räls. Oban gick rätt bra igår, han har dock börjat med en del egenheter - som jag tror att vi under efterföljande middag på grillen kom underfunn med vad det kunde bero på. 
 



 

Efter en dag full av aktiviter så la vi oss gött i soffan. Ja dom la sig gött, jag vet inte hur bekvämt jag hade det  med Blake som en halsduk, Braith på mina ben och Maggan som tröck sig mot mig.. Men mysigt :)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: