Artemissil Gundog

2014-07-15
21:23:00

spår dag
 Ja vi träffade upp Cattis för lite annan träning än det vi brukar - Spår träning! 
 
 Först tog vi dock ut Blake för lite närsök. Han är så duktg den lilla, en riktigt guldklimp. Jag håller alla tummar för honom!
 
 
 
 
 
 
Sedan dags för spår. Först ut var Coffey. Han som annars är en väldigt lugn och samlad hund blir som förbytt när det vankas spår! Han ylar till och med i bilen! Han har ju gjort anlagsspåret och är redo att starta Ökl
 
GO! 
 
På grus
 
 över berg ;)
 
i hästhage
 
 Vinst! Miiin, bara miin! 
 
 Snällarå, igen :) 
 
Sedan dags för Magda. Hon vindade en hel del, vilket jag inte kan minnas att hon bruka göra. Men det gick hyfsat och in kom klöven. 



Sedan Pejla. Hon har nog bara sniffat på nåt litet spår innan, så detta var första. Hon fattade ju först inte alls vad hon skulle göra....





Men sen bar det i väg jäklar. Brände nästan upp handen på mig. Detta var nog bland det roligaste hon gjort, detta och riktigt jakt då..  Det lär inte dröja allt för länge innan nästa gång :) 
 


Nöjd tjej :) 

Sedan Braiths tur. Han stod bara där. Han förstod inget alls.. Så vi började om och gjorde en synlig spårbörjan. Jag hetsade upp honom med klöven och han såg när jag gick i väg, då tog Cattis honom och vände om. När
jag var klar stoppa vi in honom i bilen igen och lät en annan hund ta in ett spår emellan.
 
När vi kom tillbaka så förtsod han vad det var han leta efter. Så med lite mer träning så kanske han tycker detta är lika kul som hans "systrar" :)  


 




 
Sedan var mina jyckar lite härschiga ;)
 



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: