Artemissil Gundog

2014-07-01
23:46:39

Lidingö
Träning ikväll ute på Lidingö med Linnea och Jenny.
Linneas Scott är på semester så hon fick låna Coffey, vilket gick kanon!

Vi började med att göra fyra synliga målområden;

Över en äng, in i skog och upp på en platå.

Över en äng, in i skog och vidare längs en gata med stockar.

Över en äng och över en nedfallen björk i skogsbrynet.

Över en äng, genom ett gatt, vidare över en äng mot det synliga målområdet i skogsbrynet. Stopp och närsök i dolt område halvvägs ut på första skicket och sedan hela linjen över lega.

Alla hundarna gjorde detta bra utan några svårigheter.  En linje, den över stockar i skogen blev inte helt rak, både Pejla och Braith gick samma väg som vi gått ut, antagligen pga kompassen träningarna. Trots att jag tog hem och skicka om gjorde dom fel igen, och jag lät dom. 

Sedan gick jag och mina hundar upp I skogen och Jenny och Linnea kastade markeringar på andra sidan ängen till ffa Braith, inga spikar men säkert några lärdomar rikare. Pejla fick en dubbel markering som hon spika! 
Som avslut hade vi lagt en sista linje som vi skulle skicka på på långt avstånd, K A T A S T R OF för Pejlas del... Hon var sådär olydig som hon var igår, jag rev i ordentligt - utan resultat.. Så jag kalla hem, var sur.. Gick ut med bägge hundarna och la ut nya apporter, satte Pejla sedan på mitten och tryckte på UT (bakåt)
Braith fick hela linjen från mig. 

Lite uppgiven, frustrerad och aningens konfunderad hur Pejla tänker just nu.. 

Men genrep ska väl gå dåligt?! 




På lite bättre humör hemma i soffan på kvällen med Blake som halsduk iaf! 😘




Kommentar:
#1: Jenny

Jajamän! Genrep ska gå dåligt!! :P

Svar: Bra, då jäklar kickar vi as sen ;)
Zara Winkler

2014-07-02 @ 22:11:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: