Artemissil Gundog

2014-07-09
10:09:59

Kybacka gård
Ja då var det dags att skriva om elendet. Åkte ju med Jenny till Kybacka gårds WT i Gävle i måndags. Morgonen började riktigt dåligt med stress och utelåsning. När jag kom till Bromma blev det bättre, har alltid så trevligt när jag umgås med Jenny :) 
 
Braith gick ut först i Nkl, han gjorde det som förväntades av honom, dvs spikar markerigsområdet och sedan börjar han springa innan han går tillbaka och plockar upp. Han apportvägrar alltså inte, han vill bara springa, springa är kul. Han höll ihop, han var tyst, lugnt, hyffsat fotgående (kan alltid bli bättre) han har fina avlämningar. Vid en station förstod jag inte alls hur domaren dömnde, jag hade räknat med ca 18p men i resultatlistan stod det 13? Jaja 75p blev det och det är ett första pris. 
 
 
Pejla då. Hon fick rekord låga poäng, 72p. Enbart markeringar i ÖKL, och hon är hyffsad men dirigeringar är ju hennes grej och det är ju där vi har chansen att sticka ut i ÖKL.
Första rutan började skit.. Fyra högvuxna rundlar på en äng, en dubbel markering. Hon springer ut till den sist kastade och jag låter henne jobba, lite storsprunget men in kommer hon med en dummy. Och spikar sedan den andra markeringen. Då berättar domaren att hon tagit in elit hundarnas dirigerings apport.. Dom låg alltså så pass nära att jag inte märkte något plus att jag heller inte visste om det. Hade jag vetat det hade jag gått in och styrt direkt, såklart. För min del hade det gärna kunnat gått en drive på 10st dummysar där bara jag hade fått veta det innan. Jaja det är väl så, bitter och grinig blev jag. 
 
Fantastiska och bästaste Jenny och Oban gick och vann elitklassen med 92p! Plus att dom fick priset "domarens bästa ekipage" på ena rutan. NI är så grymma, hatten av för er! 
 
 

Kommentar:
#1: Linnea

jag tycker att ni var jätteduktiga!

2014-07-09 @ 22:52:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: