Artemissil Gundog

2014-07-29
10:22:19

Jag är så ledsen..
Min fina Prinsessa har verkligen ont i ryggen, det var ingen trams. Vi var på Redog igår, där det konstaterades att hon har L7/S1 syndromet den såkallade "schäfer ryggen"
 
 L7/S1-syndromet är en sjukdom där broskskivan (disken) mellan sista ländkotan (L7) och sakrum (korsryggen, består av några sammanväxta ryggkotor) förstörs. Skadan på disken får den att falla ihop och då pressas en del av den upp mot ryggmärgskanalen och orsakar tryck på nerverna där. L7/S1 leden blir också instabil och kroppens naturliga sätt att handskas med instabilitet är att bilda extra ben som ska försöka få leden att växa ihop och bli stabil. Det extra benet orsakar ytterligare förträngning av kanalerna där nervrötterna från ryggmärgen löper.
 
Om ni vill kan ni läsa mer om L7/S1 syndromet här! 
 
 
 
Just nu vet jag faktiskt ingenting förutom att hon äter två olika mediciner nu ett tag och ska göra Rehab. Jag var lite chockad igår så jag glömde bort att fråga om nåt jag sa bara "ja, okej.. Mmm" 
 
Frågor som kommer upp är ju såklart om jag kommer kunna jobba ihop med henne igen? Kommer vi kunna träna?  Tävla, jaga? Hur allvarligt är det här? Hur ont har hon?
Veterinären gick igenom några olika mediciner och tillskott, talade om att prova sig fram, kanske medicineras livet ut.. Cartrophen sprutor.. 
Jag fattar ingenting. Hur ont har hon? Att hon skulle medicineras livet ut låter befängt hon visar ju bara smärta ibland och väldigt diffust. Hon är ju glad, vill ju jobba hon älskar livet 
 
 
Fan, hon är ju inte ens 4år gammal
 
 
 

Kommentar:

Sv: Åh, gud vad tråkigt att höra :( Jävla skit att de måste åka på sjukdomar... Håller tummarna att det går bra för er ändå! Kram!

2014-08-09 @ 00:14:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: