Artemissil Gundog

2014-02-20
07:41:49

Tålamod.....
Tålamod är nåt jag måste ha just nu, djupa andetag... Magda började löpa i söndags, Pejla höglöper, Braith matvägrar och piper i princip hela tiden så fort han får komma ut ifrån hundrummet. 
 
Vad fort det går, i måndags kunde jag ha dom lösa ihop ute (under uppsikt), jag tränade lite med alla hundarna. I tisdags varknade Braith upp med ögonen i kors och lite mer intensivt intresserad, igår var han helt väck och matvägrade. Jag fick i han maten, eftersom jag ger färskfoder så kan jag inte spara maten så den slängs om den inte kommer till använding och det känns onödigt. 

Jag tänkte vi skulle gå ut och ha kul jag och han, så jag tog med bollkastaren och några tennisbollar. Jag kan säga att det gick inte alls, helt fläng och okoncentread han pep och var frustrerad. Jag kände inte igen honom alls. Jag gjorde några försök att få honom lugn men insåg snabbt att det var dömt att misslyckas. Han fick följa med ut när jag riggade områden till Magda och Pejla ist. 
 
Kolla på honom! Han ser helt väck ut.. Tur att han är hyfsat lugn hemma, inne. 
 
Promenaden med Magda och Pejla var underbar! Haha lugn och skön. Pejla varvades med att få skickas till synliga områden och dom dolda som jag och Braith hade lagt ut tidigare. Hon gick inte som ett snöre direkt men jag fick henne till mina riggade områden utan större anstränging. Så skönt att vara tillbaka! Magda fick minnesmarkeringar och synliga linjer. 
 
 
På eftermiddagen tog jag med Braith och vi gick och hämtade Nea från skolan, sedan knalla vi ner på centrum och djuraffären för att handla fågelmat. Fel fågelmat, men jag orkade inte åka in till Handen. 
Braith var lugnare nu, och det gick att få kontakt med honom
 
 
Såklart lite vild också ;) 
 
 
Vi skulle börjat unghundskurs ute på Lidingö på fredag. Men jag ringde Ingela och sa att jag nog väntar tills nästa träff om två veckor. Det känns onödigt att åka dit om han ändå inte är "med i matchen", om han ska vara frustrerad. Det ger varken han eller mig något. Jag önskar att jag hade en ängels tålamod, men det har jag inte..
 
JA, detta var självvalt att ha blandad flock......
 
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Jenny

Stackars Braithmannen :( Duktig han är ändå! Säg till om jag ska låna honom i helgen!

Svar: Jag tänkte jag skulle lämna bort honom ett tag, men antar att det bara blir värre när han kommer hem igen, att han får allt kastat i ansiktet på sig igen? Jag vet inte, jag har aldrig haft hane ;)
Zara Winkler

2014-02-20 @ 22:58:58
#2: Jenny

Hmm. Jag vet inte heller hur det fungerar.. Kanske ger sig naturligt, men dumt om det eskalerar

Svar: Nu börjar det avta. Igår kunde han vara lös och leka nä med Zäta när jag hade Pejla brevid mig, ingen matvägran heller :) men snart börjar det om igen... Du kan ta Magda???!!! :) :) :)
Zara Winkler

2014-02-21 @ 15:37:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: