Artemissil Gundog

2014-12-11
09:22:00

Kort beskrivning av 2014
Det har hänt så mycket kul i mitt hundliv i år, jag har gjort massor med nya saker. Jag har utvecklats som hundförare, jag har lärt mig massor om A-prov (både som startande och som funkis) , Jag har äntligen fått varit med på fasanjakt!  Jag har lärt mig massor om rehab... Jag har sålt en hund.... Jag har köpt en hund.
 
Som hundförare har jag utvecklats, att läsa av situationer och jag känner mig rätt trygg när jag kommer till nya jaktmarker.
 
 
 
Jag har lärt mig en hel del om A-prov, det finns massor kvar att lära och massor kvar att utforska. Jag har startat och jag har vart funkis.. Jag har deltagit på domarutbildning som startande. 
 
Jag har äntligen fått varit med på fasanjakt! 
 
Jag har viltspårat några gånger, och jag kommer difinitivt att fortsätta med det
 
Jag har kursat för några väldigt intressanta personer. En utav dom bästa kurserna var nog när jag och Jenny var nere i Moheda och kursa för Roger Philips. Det gick inte så bra för mig och Pejla, det var mycket hopp över hinder och då visste jag inte om hennes ryggproblem. Men jag tar med mig mycket från den kursen. Vi fick nya kontakter och framförallt fick vi bekräftat att vi har rätt teknik när vi tränar.
 
Andra bra kurser jag har gått har varit för Helena på kennel reedsweeper. Hon har många kul ideér och vi gick en hel del kurser för henne i vintras strax innan provsäsongen drog igång..
 
Jag hade en hel del tävlingar inbokade men han inte med så många pga Pejlas sabla otur. Men jag tog 1nkl med Braith. Har var så himla duktig.
 
Men den roligaste tävlingen var nog Tullgarn, jag var i samma lag som Linnea och Cattis. Och fyubblan vad vi var bra. Vi ledde fram till sista rutan där både jag och Linnea drog på oss varsinn nolla. Men det spelar ingen roll, vi hade riktigt skoj!
Cattis, Linnea och jag. Jenny stod bakom kameran :) 
 
 
Pejla har ju haft en del skador under året, dom största var ju att hon bröt sin tå, hon fick fiskekrok i tassen och hon fick sin diagos om ryggen. Jag har lärt mig massor om Rehab..
 
 
Pejla har givit mig så mycket och jag hoppas på många många aktiva år till med henne. Vi är inte klara än
 
 
Orkar inte skriva nåt om varför och hur allt gick till med Braith. Väljer att lägga ut en bild på den finaste lilla killen bara..
 
In flyttade Bean. Hon klev rätt in i familjen och fyllde upp sin plats med råge, Pejla bästa kompis och Neas gosenalle och min framtida jakt/tävlingskamrat
 - 
 
Nu har jag triss i damer - det måste ju betyda tur
 
 
Jag har haft ett så himla roligt år med mina bästa tjejer!! Tack för allt erat stöd och all omtanke när det kommer till såväl Pejla och allt kring Braiths omplacering. Ni är bäst!! 
 
 
 
En annan stor händelse, kanske den största var att jag tog mitt körkort. Inte var jag så sugen på det först men Kenny bokade en tid och sa "lös det" Världens bästa Helene ställde upp som körskollärare, många timmar i bilen med henne och även på körskolan så klarade jag det - 2,5månad tog det.
 
Vad 2015 kommer erbjuda, det får vi se. Mlen kommer skrivas, men ett litet tag till ska jag njuta av 2014 och blicka tillbaka på allt. Alla min  mål  uppnåddes! 

Kommentarer:
#1: Linnea

Vilket jäkla år! Du är grym!

Svar: Fyfan vilket bra år vi haft!
Zara Winkler

2014-12-12 @ 21:09:22
#2: Annika

wow hatten av :o) imponerad vännen. Ser fram emot 2015 kram

Svar: Yes! Det ska bli kul att se vad som väntar oss! :)
Zara Winkler

2014-12-13 @ 10:04:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: