Artemissil Gundog

2014-12-08
10:00:29

En ovanlig helg
Så himla bra helg har det varit, torsdag var det "Julgalej" med några kollegor från jobbet på Globen! Sent blev det och jag mådde inte riktigt som jag önskade på fredagen.. Hela dagen gick jag som i en bubbla. Men att ligga hemma och tycka synd om sig själv är inte min melodi, så jag städade hemma, gick till garaget och städade där, åkte och hämtade ut paket, åkte hem till Lotta där världens bästa Sandra (Sandras hundhälsa) var, Pejla fick massage. Sedan hem och hämtade Nea och vi åkte till Ridskolan. Sedan tvärdog jag på soffan, somnade till och från kl 19, la mig i sängen vid 21 och vaknade 9.30!!!!! Helt otroligt!
 
Stallet på lördagen igen, med sällskap av Cattis. På kvällen var det bio med Jenny. Vi såg Hunger Game 3 del1. Stallet igen på söndagen, då skulle vi lära oss hur vi selade  för att sedan kunna köra Sabina. Wow vad jag är imponerad över min unge! Så himla modig, självsäker och lättlärd.
 
 
Inte en gnutta hund på hela helgen, rätt ovanligt! Men igår kväll så knopa jag ihop ett schema för mig och Bean. Vi har som sagt ett mål vi siktar på och jag är rätt ostrukturerad även om jag kanske ger skenet av annat. Så hoppas att jag kan följa mitt schema, jag brukar dock tappat sugen när jag blir "tvungen" till att göra saker som egentligen är frivilliga. Mm, ett intresse ska just vara kul och frivilligt och inte ett jobb. Men å andra sidan för att komma dit jag vill utan massa omvägar är det bra att kanske göra som jag lär ut *smile* 
 
Det är annolunda att ta över en vuxen hund, även om det har gått över förväntan bra. Vi har inte alls behövt jobba på samspel och kemi, det fanns direkt. Jag hoppas att vi blir lika samkörda som jag och Pejla är. Känslan att vara ett med sin hund är fantastisk.
 
 
 
Jag har fått fina nyhter om Braith. Allt går hur bra som helst, Braith tycker att arbetet är så himla kul att dom avancerar fort. Husse Mats tror att uppkörningen inte är långt borta! Wow säger jag bara. Jag blir så stolt så jag spricker!  Tänk att lilla lilla Braithmannen blev polis
 
 
 

Kommentar:
#1: Jenny

Gulle-Bästaste-Braith med fina pullovern 😊 Härlig bild på Nea och Sabina - hon är grym. Det har ni gjort bra du och pappan! 😊 Bra med schema! Nu kör vi. Jag har ledigt en helg till - sedan ska vi sparras 😊

Svar: ja där var han inte så stor den lille Braithmannen!
Zara Winkler

2014-12-09 @ 21:52:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: