Artemissil Gundog

2014-08-06
21:39:00

Dags att ta tag i det igen
Motionen alltså. Måste komma tillbaka i form, både jag och jycksen. Braith kom hem från sin semester idag, har har ju varit hos Jenny i över 2 veckor varav 1 vecka var dom i Åland! Där har han haft fullt upp med simning och träning varje dag så han var nog i bäst form av oss alla. 
 
 
 
Vi råkade visst matcha varann idag..
 
Gick en härlig runda på strax över milen, den går att göra längre tror jag men det får bli lite senare ;) Det har nog aldrig tagit så länge som 2h att gå milen förut *skäms*
 
Fast till vårat försvar hade vi ett gäng stopp på vägen, gällde att skynda sig att få i sig några själv. Pejla är som vanligt rätt brutal och stjäl både från mina händer och från dom bästa buskarna där jag står. Braith och Magda är lite mer lugna och njuter lite mer ;)
 
Jycksens middag när vi kom in blev - Fodax, kyckling, frysta ärtor, ris och blodmjöl! 
 
Snart drar jakterna igång, så himla härligt. Han som håller i duvjakterna ringde idag och sa att det lär bli mycket i år! Kul! Hoppas Braithman funkar att ha med på pass!! 
 
 
 

Kommentar:
#1: Jenny

Du är väl verkligen inte i dålig form. Skitsnack ;)

Härligt med hallonplock, vad mycket hallon!

Igen - tack för lånet. Braith kommer vara enastående på jakterna!!

2014-08-07 @ 21:26:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: