Artemissil Gundog

2014-04-11
08:59:10

Om ni vill veta..
Godmorgon vänner!
 
Den här veckan har gått fort! Samtidigt är jag sådär lite låg, jag har en förkylning som ligger och gror som vägrar bryta ut, den bara "pyser" ut. 
 
I Måndags var det träning hos Searover, men jag orkade faktiskt åka dit.
Tisdag övningskörde jag både på skolan och med Helene.
Onsdags åkte jag och Jenny med Oban ut till Helena Lindström på Kennel Reedsweepers, vi hade bokat en privatlektion i "handling" med WT-upplägg. Helena är grym på att lägga upp övningar, 8 "rutor" hade hon förberett. Hundarna var dukiga tycker jag, lite svårigheter dök det såklart upp, och vissa svårigheter som ingen av oss kunde förklara. Men i det stora hela så gick det bra. 
När det kom till mig och Jenny för handlers, så tycker jag även att vi var väldigt duktiga. Helena sa även "när det kommer till handling har jag inte så mycket att tillägga" Dom missarna vi gjorde, visste vi även om, och var snabba med att försöka förklara bort innan Helenna han med att säga nåt! hahahah ;) 
 
 
Sedan åkte jag bara hem och vände i dörren i princip, nattjobbet väntade..
 
Strax efter lunchtid igår, torsdag så möttes jag och Jenny Nömell upp för en promenad med alla hundarna. 3h var vi ute, super härligt. Vi kom dock inte så långt som man kanske kunde tro att man bör göra på 3h ;) 
 
Den "obligatoriska" gruppbilden.
 
Övre raden från vänster; Magda, Pejla, Braith, Ben, Lucas, Stina 
Framför från vänster, Tea, Zäta och Evy
 
Braith och Ben. 
 
Och titta vilken fin bild Jenny tog av Braith :) 
 
Sedan han jag även här bara hem och vända innan Helene kom och plocka upp mig för ytterligare övningskörning med fokus på parkering  - vilket behövs.
Sedan åkte jag med Kenny ut till Ikea för att han hade lovat att köra hem lite saker i sin lastbil till en bekant. Vi åkte sedan tillbaka till garaget och jag fortsatte öva på min parkering (innan någon säger nåt här, jo jag får göra det för det är inhägnat område och privat mark) När Kenny var klar var klockan sent och ingen av oss orkade laga mat så det blev resturangen. Snabbt hem för att göra Neas läxa som hon alltid är i sista minuten med om man inte hänger över henne. Sedan var det dags för mig att kila till jobbet igen..
 
Idag (fredag) ska jag träffa Cattis för lite träning, jag tänkte bara köra Braith idag. Stallet med Nea i em, och sedan lär jag duna in rätt tidigt ikväll. Imorgon ska jag inte göra ett skit! Men på söndag är det Lidingö WT, och nattjobb _igen_ 
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Jenny

Busy busy! :) Bra med provet!!!

Onsdagens träning måste varit tur. Idag var det katastrof.. :(

Läskigt med orm :( Fina bilder!!

Telegramform på kommentaren märker jag. Lite kortfattad över mobilen..

Ses imorgon! Kram

2014-04-12 @ 22:57:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: