Artemissil Gundog

2014-04-25
20:03:56

Mobilinlägg
Godkväll!

Igår tog jag bara med mig Braith, och vi åkte ut till Sumpan för att möta upp Jenny. Tror sedan att vi åkte till ett ställe som heter Ursvik? 

Bra marker och vi fick till många utmanande markeringar, över diken, in i snår osv..
Provocerade honom även på vissa ställen, jag ville se om han valde väg själv eller gick rätt igenom snåren. Och mycket riktigt och likt honom gick han rätt igenom _trots_ att vi tidigare gått runt snåren/dungen tillsammans. 
Skickade så han fick snedda över diken osv också.

Långa markeringar och närsöksignalen funkar väldigt bra, fotgåendet och avlämningarna (hoppen) funkade även der bra, tror jag hittat vår grej!
Mindre bra går det med korta markeringar och stoppen, ja då ser han ut som han fastnat i sirap ;) 


Annat då.. 


Pejlas skendräktighet känns som den längsta i historien, ikväll såg jag att hon har fått mjölk i juvren.. Suck (kastrera?)

Kolla magen, juvren är som bollar


Imorse tog snälla Heléne med Pejla och Braith till veterinären för rabiesvaccination, så nu kan vi resa :)




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: