Artemissil Gundog

2013-09-06
09:11:08

härliga tider!
Godmorgon!
 
Fortsätter att småträna lite, kortare pass med Pejla för att behålla hennes intensitet. Hon slarvar mycket med linjerna så vi fortsätter att bygga vidare med synliga linjer. Men hon börjar bli mer lyhörd.
 
Rutan och klockan, är det vi tragglar!
 
 
 
Med Braith är det väl egentligen samma sak, fast jag lägger mer energi på nogrannheten nu. Fotgåendet börjar bli bättre, han har bättre grepp om stora dummy. Han är lugn och stadig vid skicken, helt okej avlämningar. Dock efter avlämningarna så leker han kängru och jag ska väl försöka ändra mitt sätt där lite. Jag låter dom vara hoppiga och valpiga länge, men hoppa efter avlämnad apport är inte okej
 
Vi tragglar vidare med närsök och ökar söktiden längre och längre.  Stopp och inkallning tränar vi fortfarade separat från själva apporteringsträningen.
 
 
Igår hämtade jag vilt från garaget, så idag tänkte jag faktiskt lägga storsök till jycksen. Pejla och Magda får köra ihop och Braith får komma ut ensam.. Detta blir hans första så jag ska tänka ut hur jag ska lägga upp det för honom.  
 
 
Min fina fina trio! 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: