Artemissil Gundog

2013-09-23
12:47:50

Ett stycke Braithman
Idag var det Braith tur att få träna lite. Vetefan vad det var i hans frukost för herregud vad han var laddad, stutsade och for runt och var allmänt hög på livet :)
Vi träffade upp Jenny med Ben. Vi kastade lite markeringar åt varann i upp/nedförsbacke med dolda nerslag, det blev inge bra alls...
Så vi gjorde om och gjorde rätt, byggde upp dom istället, började nära och backade.
Jag hade också lagt ut några apporter i målområden till Braith så han fick hämta in några linjetag då och då. Han är väldigt duktig på att att gå dit jag pekar, han följer min hand väldigt bra och blir inte heller inte störd av gamla nedslagsplatser, han verkar ha fint minne!
 
I markerings arbetet så låser han sig mycket tycker jag, han är uthållig och ger inte upp vilket är jätte bra - Bra om han är på rätt ställe dvs! Han ringar jätte jätte fint och jobbar väldigt nogrannt men det tar tid innan han tar ut svängarna så att säga. Måste nog fundera lite på hur jag ska göra för att få han markera bättre... Större ljusare markeringsdummysar? 
 
 
 
Riktigt fin höstdag men svinkallt!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: