Artemissil Gundog

2013-09-11
08:20:00

Dåligt med jakter just nu
Dåligt med jakter just nu, "vårat" ställe vi är ordinarie på har inte dragit igång än konstigt nog. Men nästa fredag är det dags även där och sedan lär det rulla på. Vi apporterar ju på andra gods också men där är vi bara extra och hoppar in vid behov.
Duvjakterna rullar på som vanligt och även där finns några små dammar det brukar flyga lite änder över, vi ska prova på lite senare i säsongen, hoppas det flyger lika bra som förra året! 
 
Mitt mål den här säsongen också är att jag ska prova på minst en ny typ av fågeljakt och samma som dom andra åren vill jag prova på att vara på nya gods.
Har fått erbjudanden men har fått tacka nej pga av löp och annat *suck* Därför är jag extra glad att Braith blev just en hane, inga löp där som pajar där inte.
 
Jag har också kontaktat några personer om fasanjakt - jag hoppas verkligen att vi har möjligehten att få vara med. Det är också senare i säsongen. Jag hoppas hoppas verkligen på det!
 
 
Meeen innan detta roliga så måste man ju träna. Vilket vi ska göra ikväll i Ågesta. Vi blir ett härligt gäng och jag har en övning jag tänkte vi skulle köra, långa linjer. 
Det är bara Pejla som ska få äran att vara med, imorgon är det Braiths tur.
 
Nu ska jag kila till gymmet! hej hopp!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: