Artemissil Gundog

2013-10-23
09:06:27

Testing testing
Jag är lite konfundersam på hur jag ska göra med avlämningarna eller hela inlevereringen och hur det ska vara efter han lämnat av.
Han är så stutsig och hoppig, jag hade en tanke på att han skulle sitta framför och lämna av, men nä känns inte bra, jag hade också en tanke att han skulle lämna av från sidan, det fungerar bäst för honom men känns inte bekvämt för mig, okej men lämna av framifrån och sedan sitta ner framför innan "sida" kommando, eller helt enkelt lämna framifrån och sedan gå in fot. Men han stutsar så när han går in fot.. Så jag håller på att testa om jag kan göra något annorlunda, enklast vore att korrigera honom, men det vill jag inte göra... 
 
Igår träna vi iallafall "håll fast" hemma i köket, han är lite lös i greppet på stora dummys
 
Och avlämning med en 3kg tung dummy.. Detta är försök 5 eller 6 (Ni skulle sett dom två första gångerna! haha gulliga unge!)
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Jenny

Gulliga Braith!! Känner igen det där. Oban var också ganska lös i munnen. Bra att du tror att du hittat er modell!

Svar: Ja Pejla var ju också "valp lös" men det försvann när hon blev äldre. Men ja, jag tränar inte så mycket med stora dummys, kanske ska börja göra det hehe
Magda har aldrig varit lös, hon har alltid haft fint grepp, hållit fast helt naturligt..
Zara Winkler

2013-10-24 @ 21:58:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: