Artemissil Gundog

2013-10-25
09:15:00

Sista andjakten?
Igår var, vad jag tror sista andjakten för säsongen. Ett nytt jätte trevlig och mysigt ställe. Det var genom Cattis (med Coffey), en kontakt hon fick när hon handlade vapen! Hehe lite roligt.
 
Det föll inte så mycket fågel för det fanns inte så många kvar, två dagar innan hade dom rekat och då fanns dom. Men på två dagar hade över 150 änder styckit. Lite trist, men vädret var kanon! Trevliga skyttar och ett fantastiskt fint ställe som jag gärna kommer tillbaka till. Vi var inte bara apportörer utan vi var även stötande igår, våra hundar jagar ju inte levade fågel så dom var en anning chockade när vi sprang runt och stötte upp haha! Det var dock kul att se att även Pejla, Pinsessan kan släppa på prestigen ibland ;) 
 
Jag hade Braith och Pejla med mig, Braith har verkligen fattat det här. Han håller sid vid min sida hela tiden (dock var det väldigt slarvigt igår eftersom vi stötte också!) under skyttet och även när Pejla skickas. Men när jag släpper dom på eftersöket så drar han i väg helt på egen tass och finner fågel! Duktiga lilla kille.
 
Här sitter dom och väntar på att få komma ut på kvällssträcket
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: