Artemissil Gundog

2013-10-23
13:35:37

Ensamtid konstig tid...
Liten kille fick komma ut på lite ensamtid.. Han är en helt annan hund när han är själv, klart det är lite ovant att inte ha "syrrorna" med sig. Han blir lite mer försiktig när han är ensam tror jag, eller mer uppmärksam på mig kanske jag ska säga.. Fast iofs, enda gången han är ensam med mig är när vi ska träna hehe
 
Jag gjorde några närsöksövningar, likande som jag och Jenny gjorde igår. Han fick också linjetag, jag la 3st dummysar på en stig med långa mellanrum, innan jag skickade så kastade jag i väg en boll i en tät buske strax till höger om oss. Skickade på linjetagen, backade sedan och skickade på bollen. Vilket minne han har, han är väldigt följsam på min hand, han tittar dit jag pekar.
Vi gjorde också några ingångar (vi tränar detta för sig och apporteringen för sig!), och jag tror jag kan ha hittat något som fungerar! Han ska lämna av framifrån och sedan gå runt mig på höger sida och sedan komma upp på väster sida i fotposition. Han hoppar inte och han hamnar i rätt position direkt..
 
Avslutade med med bus och stoj! 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: