Artemissil Gundog

2013-10-22
11:11:00

Blött!
Yäpp, när det regmar på vanliga promenader är jag gjord av socker och smälter när jag blir blöt... Jag lovar! Så jag gå till närmsta skog och ställer mig under ett träd, och duktiga hundar som man har så sysselsätter dom sig själva. Magda, Zäta och Braith spinger runt runt runt och har dragkamp om allt dom hittar, leker kull eller annat skoj, Pejla tycker det är fantastiskt kul att gräva hål som hon sedan kan gräva ner saker i och sedan "hitta" dom igen.... Vilket får mig att tänka på en insident förra sommaren på båtklubben. Pejla hade omsorgsfullt grävt ett hål i gräsmattan, mycket nöjd var hon.. Mitt på gräsmattan.. När jag sedan sätter mig ner brevid hundarna kommer det en familj, dom hade med sig farmor eller nåt, och tror ni inte farmor trampar rakt ner i hålet och ramlar omkull.. Herregud kalabalik.. Jag spelade ju dum som ett fån "men herregud vad hände?" "Ett hål? Där? Fy så otäckt det måste vi fixa, på engång"  
 
Joråsåatte........ (Jag ska tillägga att jag varken sett när hon grävt hålet eller själva hålet när det var "klart" men jag fattade ju.. Direkt) 
 
 
Här är iallafall Braith idag, han står och retar Zäta med en handske som han vet att Zäta väldigt gärna vill ha...
 
 "Säg det! säg det!!!" Okej... "klaaaaaaaara fäääääääääärdiiiigaaaa..... GÅÅÅÅÅ!!"
 
 
 
 
 
Idag ska vi träna med Jenny och Oban. Dom gör oss den äran att komma till oss, och i gentjänst bjuder jag på regn.. Snällt va?
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: