Artemissil Gundog

2013-11-12
08:47:23

Tisdag 12/11
Igår minus och torrt, idag plus och regn.. Jaja.. Mellan kl 9-12 kommer en reparatör som ska kolla på våran tvättmaskin och torktummlare som bägge lagt av.. Så, som det ser ut blir det en väldigt händelselös förmiddag, en hel del kaffe och dator :)
 
Jag gillar när det är mörkt på morgonen, sitta ensam i mörkret, dricka kaffe och lyssna på radio, det är en lisa för själen. 
 
 
Jag sitter och kollar på lite kursen, skulle vilja gå en rally eller lydnadskurs med Braithman. Hundhallen i haninge ger ju verkligen möjlighet för att kunna träna hela vintern. Eftersom apporteringsträningen ska ligga i dvala.
Jag har en kurs med Pejla hos Reedsweepers om någon vecka, annars inget inplanerat mer för henne. Kanske rätt onödigt att betala för en kurs innan ett uppehåll? haha Jaja men det är kul att kursa, speciellt eftersom vi åker dit med goda vänner, Jenny och Cattis. 
 
Torsdag eller fredag ska jag träna med Cattis, tänkte nog köra Braith då. Vi skulle börja med att lägga viltspår och medans det gottar till sig skulle vi träna lite apportering. 
Ska bli intressant att se hur Braith är i ett spår, stutsbollen liksom.. Att ha att fyra fötter på marken är svåååårt
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: