Artemissil Gundog

2013-11-28
09:22:00

Labradoren och barn

Min dotter 7år beskriver hundarna - Magda 5,5år som den trygga, Pejla 3år som den duktiga och Braith strax 1år som den gosiga.

 

I en grupp här på facebook diskuterars det labradorens mentalitet, den ska fungera så väl i familj som på jakt. Vilket jag tycker är självklart. Eftersom min dotter är ensambarn är hundarna hennes syskon och stora trygghet. Pejla den 3åriga tiken var i sina unghunds år en väldigt försiktig tjej, men både jag och faktiskt dottern har jobbat stenhårt med hennes svårigheter vilket har stärkt relationen mellan oss.

 

Pejla lyder min dotter likväl som hon lyder mig.

Det låter kanske konstigt, men jag har sett Pejlas försiktighet som en fördel. 

Bara att ta sig upp på den här pallen var en stor prestation för Pejla.. När hon varit uppe en gång, gick hon upp utan problem nästa gång. Hon var så stolt över sig själv

 
Annat är det med Magda, det snurrades och gjorde en miljon andra trick för att få godis
 
För Magda finns det inget läskigt..
 
 
 Växa upp med labradorer måste vara det ultimata <3 
 
 
 
 
Nea och Braith 
 
 Nea och Pejla
 
 
 
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Anonym

Det är en förmån för barnen att få växa upp med hundar. Ser på mina killar hur mycket hundarna betyder. Bla lär dom sej att alla är olika och mår bäst av olika bemötande. Vi har en framåt och orädd labbe och en ängsligare spaniel men båda är killarnas bästa vänner. Härliga foton och filmer :) Ha en bra helg
Jeanette

Svar: Tack detsamma =)
Zara Winkler

2013-11-29 @ 07:42:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: