Artemissil Gundog

2013-11-05
08:20:40

Inför vintern
Jerka jagade upp en katt i träd igår, högt upp.. Stackars katt, hoppas den tog sig ner själv sen. Jag blev så förvånad, mina jagar ju inte levande djur, inte ens katter. Dom kan liksom stöta iväg den, Magda följer efter kanske någon kort meter max, men Pejla och Braith förföljer inte alls...
 
 
Tränade med Braith igår, gick skit dåligt hela passet, jag var opedagogisk och han var skit jobbig. Suck.. 
 
Nu måste jag skärpa mig, små korta pass varje dag där _bara_ han är med, inte någon utav mina andra hundar. Jag har en tanke på att bygga upp allt och när allt sitter som ett smäck, förhoppningsvis innan snön kommer så ska jag ta ett vinterbreak med honom, låta honom mogna över vinter. Men våran träning fortsätter, våra relation ska bli bättre. Vi ska ha en rolig vinter. Massa bus och kul.
 
Jag vet att många använder vintern till unghundträningar, bra unghundsväder sägs det. Men jag går nog emot störmmen där. Vi kommer ju inte lägga av helt, han måste ju aktiveras, men vi ska inte lära oss nya saker. Minnesmarkeringar, där man man kastar dummy och går i från den och sedan skickas hunden tillbaka på den, avstånden kan bli hur långa som helst - det är bra för minnet och för konditionen, närsök är också bra hjärngympa.
 
Detta är min tanke, så får vi se om jag håller den....
 
 
 
Förra vintern
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: