Artemissil Gundog

2013-07-11
16:03:00

Träning med Braithman 7månader gammal
Lite träning med Braithman idag, dottern var fotograf!  Braith har börjat visa större intresse för apporter nu, och det märkt tydligt då hans fotposition blir det hur som. Sida säger jag, han kommer lydigt och sätter sig "sida", tror han.. I själva verkat så sitter han snett och riktat mot apporterna i stället för som förut, sida hos mig.
 
Så fram med köttbullar och träna lite position.
När det kändes som att han var taggad tog jag fram en apport. Först la jag ut den (mindre störning) och det brukar sällan vara problem, sedan ökade jag rätt snabbt till att kasta den åt ett håll och sedan vända och gå åt ett annat håll!
 
 
 
 
Sedan satte jag ner honom och gick ut och la två apporter. En till höger och en till vänster om honom. Han skulle sedan ta in en i taget som linjetag
 
"stanna kvar"
 
lydig vovve
 
när jag går förbi honom för att gå till höger för att lägga apport nr 2, belönar jag honom försiktgt "duktig kille, stanna"
 
 
 
 
 
 
ibland blir det helt tokigt, men vad gör det? Vi skrattar åt det istället och tar en mys!
 
Sedan var det dotterns tur att träna med Pejla (inlägget nedan!) och då fick Braith passivitets träning.. Sitta och titta på!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: