Artemissil Gundog

2013-07-05
10:51:17

sooooommar!
Igår kom bästaste och mysigaste Annika hit med sin Zingo! Hon är så go att tala med. Zingo som inte annars leker med andra hundar, förutom få speciellt utvalda fattade tycke för Braith! Och Braith som helst leker med andra hanar tyckte väldigt mycket om Zingos lite mer hårda tag!
 
Jag kastade några markeringar till Zingo där Annika stod så hon knappt såg mig. Zingo fick vara väldigt uppmärksam för att kunna lokalisera vart hon skulle, vilket hon ofta är! Arbetslusten hos Zingo tryter aldrig! Braith fick sedan en nästan samma markering, fast den kastades framåt så han fick en chans att se! Han är ju rätt ny i gamet så att säga, men liten man gick direkt till nedslagsplatsen!
Sedan fick han följa med i koppel när vi la ut ett sök till Zingo med 11apporter ute. Jag skickade sedan Braith på sök, så himla kul att han förstod vad han skulle göra. Han fick ta in 2 av dom 11apporterna. Det jag har gjort i sök väg innan är att jag suttit ner honom och gått i väg och lagt en dummy bakom ett hörn eller så, innomhus. Och sedan vilt"söket" på kennelträffen!
 
Efter han hämtat in sina två apporter tänkte jag att jag nog skulle få gå i väg med honom, han hade suuuper kul. Men liten man satt still brevid mig i koppel, så jag satte honom sedan bravid Pejla och Magda lös
 

Efter Zingo sedan hämtat in sitt sök så kastade jag halvhjärtat ut ett sök som Magda fick ta in.
Magda har inte bråttom i det hon gör, men hon tycker det är mysigt att få plocka in ett sök i sitt eget tempo.
 
Vi flydde sedan från alla mygg och flugor ut på ängen och gick sakta sakta och talade om allt möjligt och vi riktigt njöt av den härliga kvällssolen.
 
En riktigt härlig sommarkväll i perfekt sällskap!
 
 

Kommentar:
#1: Annika

Underbar kväll!! kan bara hålla med! mycket snack blir det ♥

2013-07-05 @ 14:21:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: