Artemissil Gundog

2013-01-10
11:27:00

Dolda linjetag
Är sällan något jag pysslar med, och gör jag det så lägger jag apporterna så dom syns. närsök tränar jag separat med mindre/gömde apporter. Man måste tänka på vad man tränar på. Vill jag träna på avstånden så ska apporterna vara någorlunda lätta att hitta, för tänk om hunden gör en svin bra linje men sedan inte hittar apporten? Trist..
 
Detta gäller framför allt unga oerfarana hundar..
 
 
Idag fick Pejla iallafall dolda linjetag. Det längsta var 78 steg ochdet fanns inga egenliga störningar utan bara rak väg, men hon var tvungen att ta sig över en snövall för att hitta apporten.
 
 
 
 
Och sedan fick hon ett med lite mer störning 43 steg långt. varför det var mer störning här var för att apporten låg där det fanns massa träd, där jag i vanliga fall brukar gömma apporter. Allstå hon har inte varit på detta ställe förut, utan när jag tränar närsök brukar jag ju gömma dom under träd/buskar.  (såg nu när jag laddat upp filmen här så blir det jätte liten bild och man ser henne inte så bra, kolla man på youtubs sida så ser man henne tydligare)
 
 
 
Filmerna är lite darriga men det får ni leva med ;) Det är svårt att filma själv. Men här är ett annat filmklipp som min dotter filmade igår DENNA film är darrig och då fixade jag endå upp den genom youtube hehe! Jag och Pejla tränar fotgående/vändingar. Hon är lite het emhf
 
 
 

Kommentar:
#1: Annika

duktig hon är!! hade hon sett dig när du la ut dom dolda? hihi vad kul med pet flaskan! hon var rejält taggad!! hon går ju jätte fint även utan petten...

Svar: Hon var uppbunden längre bort och hade ingen aning om vad matten pysslade med, så helt dolt. Men som sagt, det var ju utan direkt störning också. Pejla ÄLSKAR flaskor, bla haha
Zara Winkler

2013-01-10 @ 15:46:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: