Artemissil Gundog

2013-02-17
16:19:00

Hett tips!
Ett hett tips är att inte gå ut och träna när det 1, snöar och man 2, är på dåligt humör.. Men idag var "enda chansen" på ett tag.
 
Dom markerade fint, Magda var riktigt lydig och lyhört (hoppla). Pejla var riktigt het och dessutom olydig. Jag hade lagt 4apporter som en solfjäder, kanske 5-6meter mellan varje och så backade jag 40meter? Första gick mycket snyggt, Magda hämta nr2, också snyggt.. Nr 3, Pejla är på väg rätt men ångrar sig, jag stoppar henne och hon stannar direkt, vääänster hon tittar åt vänster men drar rakt fram ändå, STOPP hon stannar, vääänster, hon tittar åter mot vänster men drar rakt fram, STOPP hon stannar inte, STOOOOOPPP, hon greppar dummyn och är på väg in.. Hörru du du, den gubben gick inte, jag rusar ut mot henne, hon spottar ut dummyn. Jag tar den lugnt, lägger ut den igen, tar in henne fot och gå tillbaka. Gör om gör rätt.. Det blev rätt..
 
Men känner att jag inte kan avsluta så här. Så jag droppar en dummy som hon inte såg, jag går som en båge (sträcken på pappret) och lägger ut en synlig dummy, går över bäcken, och går till höger så apporterna hamnar liksom i höjd med varann. Jag skickar Magda på nr 2, den synliga apporten. Och sedan Pejla på nr1, den droppade. Klockrent! "Yah" "stopp" vänster" "Stopp" "ut" och fullträff!
 
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Annika

hmm i know! ingen bra komibination det där har gjort det själv... man blir så sur på sig själv med! perfekt att avsluta med att hunden får lyckas. Kanon Pejla!!

2013-02-18 @ 10:08:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: