Artemissil Gundog

2013-12-29
13:48:00

Passivitet
Träffade upp Cattis med Coffey och Mimmi med Turdor på hemmaplan idag för lite träning. Vi knalla upp i skogen för lite markeringsjobb, det är sällan man (iaf jag) kastar och står i skogen och det märks på hundarna att det blir svårare, Braith får b.la svårt med avståndsbedömningen, rishög som rishög.
Det blev iallafall inte så mycket jobb för mina, några markeringar bara. Jag gick in i instruktörs-rollen istället så det blev mest passivitets träning för de mina. Vilket är super nyttigt! Och när andan faller på älskar jag att tala om för andra vad/hur/när dom ska göra saker ;) 
 
Taggde till tusen var dom iallafall! Kolla svansarna, vad söta dom är! hehe
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: