Artemissil Gundog

2013-12-13
12:53:20

lyckliga och nöjda!
Gjorde några linjer till Braith här om dagen, förut har jag bara gjort det i enkel terräng (gräsmatta) men nu var jag på en äng med hyfsat högt gräs, gropar annat jox i vägen. Gömde några minidummys på en kulle, vittrade in noga och han satt precis intill hela tiden och såg. 
Skickade sedan från från olika håll och backade bakåt, testade även att han skulle sitta med ryggen emot och gå på "ut". Även höger/vänster testade jag mot samma kulle, flyttade bara på honom.
Han fick jobba länge för att hitta apporterna som jag hade gömt noga, han ger aldrig upp. Han kan stanna upp och titta på mig, spring emot mig några meter när han jobbat länge och ändå inte hittat, men står jag bara tyst så vänder han upp och springer tillbaka till sökområdet igen.
Och beroende på, så kallar jag antingen in honom och lägger ut en ny dummy eller så går jag helt enkelt fram till honom när han söker för att hjälpa/stötta.
 
Finns inget som slår en hunds min när den lyckats med något svårt. Man riktigt ser hur nöjd den är med sig själv! 
 
 
 
Någon annan som har varit nöjd är Magda! Snön, hon älskar snön och rullar sig varanan meter! Tyvärr är den ju redan borta. Men den kommer väl tillbaka snart, hoppas jag :) 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: