Artemissil Gundog

2013-12-30
15:23:00

Bildbomd
Det blev ett riktigt bra träningspass. Ungarna tog fyra dummys var och gick åt varsitt håll, Braith fick sitta brevid mig och titta så gott det gick! haha Eftersom dom gick åt varsitt håll var det ju inte plätt lätt ;) Jätte duktig var han och jobbade riktigt fint!
 
Magda fick ett sök, gick inte så bra. Efter fyra dummys så började hon käka gräs istället.. haha
 
Pejla, jobbade som den prinsessa hon är! Riktigt bra jobb. Tyvärr försvann en dummy, den åt marken upp. HELT väck.. Men 9 apporter kom in och hon jobbade länge länge länge. Jag hade grävt ner fyra bollar nära och Julie och jag hade lagt ut vanliga dummys längre (långt) bort. Varierade med att skicka på Sök (ja men sök helt enkelt) och sööööööök (söka nära) och ut och sök (om jag vet att det bara är dummysar kvar längst ut)
 
En massa bilder blev det!
 
Här är min dotter - Näbbgäddan Nea
 
 
Nea, Julie, Magda, Braith och Pejla 
 
Braith hänger på Pejla, som i sin tur ska döda Magda
 
Braith blir jagad av pejla som har mord i blicken
 
Braithmannen
 
Magda och Braith
 
Braith
 
Nänä, Sitt! 
 
Nea och Julie 
 
Ser ni vem som är vem? 
 
Braith är så laddad! Kolla musklerna i frampartiet!
 
lämnar av fint! Julie ser väldigt glad ut i bakgrunden
 
Braith söker
 
Jo men han igen
 
Magda
 
 
 
Pejla 
 
Dom bästa jag vet <3 
 

Kommentarer:
#1: Jenny

Härliga bilder på härliga hundar! Ser att du har två prinsessor :) Gott Nytt År!!

Svar: Den ljusa flickan Julie, är Kennys dotter. Hon bor i Kumla hos sin mamma, är hos oss på loven :)
Zara Winkler

2014-01-01 @ 17:58:02
#2: Jenny

Aha! Då vet jag vem Julie är - fast jag syftade på Nea och Pejla :) Fast Julie är säkert också prinsessa, så då har du väl tre :o) Och en prins! Säg till när Braith vill komma och bo med killar så kan han få hälsa på här :P

Svar: Ja Nea och Pejla :) Nea vill verkligen hå jaktkurs med Pejla, men det finns ju inga för barn! =\
Zara Winkler

2014-01-02 @ 20:39:55
#3: Jenny

Nej, det är väl först i "Ungdomsklass" kanske? Har sett agilitykurser för barn, men jakt kanske inte ens finns. Privatlektion kanske kan vara något, men det ska ju gärna vara en instruktör som inte bara är duktig hundtränare utan som kan en del pedagogik kanske..

Svar: Ungdomsklass? Vad är det? Hehe. Det finns ju ssrk ungdom från 7år. Men dom erbjuder ju egentligen inget för så små barn så det känns som onödiga pengar. Privat är nog inte aktuellt, hon vill ju gå kurs med andra "som mamma" :) Ja dom ska ju gärna förstå sig på barn, och det är ju inte det enklaste =p
Zara Winkler

2014-01-02 @ 21:18:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: