Artemissil Gundog

2013-12-29
09:27:59

Äntligen lite träning
Länge sedan nu! Ja länge sedan hundarna fick nåt kul överhuvudtaget. Det blir så när det är jul och annat, hundarna är snälla som anpassar sig. Men det är jobbigt att åka bort med tre hundar, även om dom är tre lugna individer så är det ju alltid någon uppe på benen osv.
 
Magda och Braith har älskat varje sekund av all uppmärksamhet! Pejla hon bara flyter med..
 
Men igår så fick dom yngre jobba, Magda var garage hund - Vilket hon älskar
 
Jag och hundarna åkte ut till Sundbyberg där vi blev upphämtade av Jenny och sedan åkte vi ut till någon  frisbeegolfbana någonstans bakom Rinkeyby(?) Linnea med Scott och Mrs och Malin med Elsa skulle sedan möta upp oss där.
 
Vi började med lite lek med alla hundarna medans vi tjejer pratade av oss (försökte iallafall) sedan riggade vi ett antal området. Braith fick följa med ut till alla omården och plocka upp en dummy. Det var rolig träning, Vi gick på linje (det är rätt krångligt att gå på linje med bägge hundarna, dom måste ju ha samma förutsättningar att se markeringarna. Jag valde att ha Braith i koppel för att slippa tänka på hans fotgående) Det var terrängbyten, uppförsbackar, nedgrävda dummys och mycket störningskast. Pejla skötte sig perfekt, svårigheten var dock inte så stor men även det kan vara svårt ibland. Men en stor fet guldstjärna till Braith, han kom ihåg alla områden! Han fick såklart inga störningsmarkeringar innan han skulle hämta en dirre men han skickades från samma avstånd som dom flesta andra. Gulle han.
 
Att tänka på - Braith behöver mer ensamtid för fotgående och positionsträning (Men det får bli sen. Senare längre fram ska jag ta tag i detta)
 
 
Att åka kommunalt är nemas problemas. Barn och vuxna som ska hälsa i tid och otid. Men alla frågar först! och mitt svar är alltid detsamma "Ja, om dom vill!"
 
Ni ser ju, sjukt jobbiga!
 
Pejla och Braith laddar här järnet medans Jenny ska förklara vägen för Linnea och Malin. Oban tar det piano i sin bur
 
"eh hmm, vart är du nu?" Jenny pekar och gestulerar för att dom ska hitta lättare?? hehe 
 
 
 
"kör runt där"
 
 
 
När vi var klara var det mörkt! Jag har ljusat upp bilden lite!!
 
 
 

Kommentar:
#1: Jenny

Braith var suverän - jag instämmer! Nästa gång får han vara med själv så att ni kan fokusera på position. Pejla är ju färdig och gjorde inte ett stegfel :) Snygga bilder... Ööhhh.. Tack för trevlig träning, ser fram emot nästa :)

Svar: Det är så svårt att välja hund ;) Jag vill träna dom bägge, Pejla för att det är kul och Braith för att han behöver haha!
Men snart, i vår kommer jag börja gå en rullande kurs hos Ingela Funck ute på Lidingö som jag gjorde med Pejla. Då får man lite ordning och reda på saker och ting. Då måste jag sluta slarva hehe
Zara Winkler

2013-12-29 @ 19:45:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: