Artemissil Gundog

2013-08-15
19:18:00

Varför det underlättar med olika apport-kommandon
En del brukar fråga om jag inte tycker det är jobbigt att jag har olika kommandon till dom olika hundarna. Ja, det kan bli lite fövirrande ibland, men det blir det även i vardagen när jag t.ex kallar Braith "duktig tjej" eller när jag står och funderar på vad hunden heter som ska få skäll *s*
 
Men olika kommandon i apporteringen för olika hundar - Är självklart för mig.
 
 Det är otroligt svårt att filma och kasta boll samtidigt, så det är lite stutsigt hehe *s*
 
 
 
 
 
 
 
Och så ska jag tillägga att ja, det är Braith som sitter kvar i filmerna. Vi har tränat stadga i så många olika situationer att detta har gått bra från början, som jag sa i ett annat inlägg - Det är först när alla byggstenar är på plats man kan börja bygga. Jag har aldrig behövt korrigera Braith i sånnahär situationer, för hade jag behövt det, hade han inte varit redo för denna typen av störning. 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: