Artemissil Gundog

2013-08-05
14:14:04

Träning
Eftersom inte Pejla tränas just nu, så är ju inte motivationen på topp att träna med Braith heller. Så det blir väldigt lite och väldigt sparsamt. Jag har lagt om min energi på mig själv, jag har börjar ta tag i min egen träning, som kommit i skymundan "ett tag" hehe.
 
Men idag så kom Annika och Zingo hit för lite träning och "catching up time". 
 
 
 
Jag hade med både Braith och Pejla ut. Pejla fick bara några enkel markeringar för skojs skull. Braith fick riktigt bra stadge/markeringsträning. Vi tog till vara på vegitationen, och tänkte till riktigt med markeringarna. Braith fortsätter att överaska, han är väldigt naturlig och jämn. Näsan kopplar han på väldigt fint han ger inte upp utan jobbar till apporten kommer in.
Han jobbar fint i området där han såg apporten falla, jobba jobba jobba. Han satt tyst och still medans både Pejla och Zingo jobbade, men när han visste att det var hans tur att få jobba var han lite lätt i skumpen ;) Men när jag tränar ensam finns inga sånna problem alls, eller när han vet att det ex är Pejlas tur så satt han still. Han är så go, och så valpig och gullig! haha
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: